dinsdag 28 december 2010

Franse gansjes geboren...










Meisjes jullie zullen zeker wel een heerlijke maaltijd hebben gehad tijdens de Kerstdagen...en misschien hebben jullie wel ganzenpate gegeten...deze ganzenpate is gelukkig niet van mijn Franse gansjes gemaakt...

Deze Franse gansjes Muriel en Josephine zijn namelijk net geboren in mijn atelier...zijn ze niet koddig met hun grote hoeden...?
Nog niet eerder had ik een gans gemaakt, en nu vliegen ze mijn vingers uit...alhoewel de eerste Josephine de grootste gans daar heb ik wel voor moeten vechten om het ganzenmodelletje erin te boetseren!
Het kleintje Muriel ging al iets sneller...wat heerlijk is deze nieuwe uitdaging...geinspireerd door mijn grote voorbeeld Beatrix Potter..ben ik volop aan de slag gegaan, en ik geniet met volle teugen van de uitdaging!

De volgende gans wordt een echte moedergans met met een zeer dikke ganzenkont onder haar vele rokken...ze lijkt zo van Engelse platte land te zijn gevlogen...en onder de rokken van deze ganzenmoeke zit nog een leuke verassing...maar meisjes dit komt de volgende post hihi...