zaterdag 15 januari 2011

Terug naar mijn kindertijd...



Bij ons in het dorp had je vroeger een klein nostalgisch speelgoedwinkeltje...Dit winkeltje was van Tante Jo Lipman..een lieve oude dame met een wit schort aan..met een metalen blikje met van die overheerlijke tumtummetjes..Als kind kon ik zo graag kijken naar wat er allemaal in de etalage stond..alles vond ik zo mooi, beertjes, schriftjes en vooral de popjes. Soms mocht ik van mijn moeder een speelgoedje uitzoeken, en dan kwam ik altijd met een aankleedpopje thuis, dit vond ik zo schattig met hoedjes,strikjes en verschillende jurkjes en badpakjes..Eerst met helemaal van papier en later met magneetjes in je popje..
Dus ik ben helemaal opgegroeid in de jaren 60 met papieren aankleedpopjes..dus daarom mijn voorliefde voor deze leuke papieren popjes...Deze popjes zag ik op het blog van mijn lieve vriendin Marianne, van Het digitale bakkerijtje, wat is zij toch een liefie dat ze deze mooie schattige spulletjes met ons deelt..ik zag ze en ben ze gelijk gaan uitprinten..en zeg nou zelf..zijn ze niet heerlijk nostalgisch?
Als ik deze papieren popjes zie, dan ga ik gelijk terg naar mijn kindertijd..en ben ik weer eventjes dat lieve kleine meisje met haar schaartje en popjes..heerlijk is dat om je weer even kind te voelen...

Fijn week-end...lieve blogirls,
Marijke