donderdag 31 januari 2013

Marie-Antoinette half dolls...

 Blogsisters...ik heb zo lekker gewerkt aan mijn 
half dolls...heerlijk met een zacht muziekje erbij...mijn Roosje
in haar mandje ernaast..ze snurkt al een beetje, en dit vindt ik zo lekker
om naar te luisteren...hihi..
Deze ontzettend mooie half dolls had ik al een tijdje liggen hoor, en
nu was het tijd om ze eens rokje aan te geven..
Deze mooie barokke half dolls komen ongeveer uit 1940 zoals ik me
heb laten vertellen door de meneer van wie ik ze heb gekocht..
Ooit heel lang geleden had hij ze meegenomen uit Engeland..
 Prachtig zijn hun fijnbesneden gezichtjes..
Ik heb er Marie-Antoinette's van gemaakt..
 De pruikjes heb ik op het hoofdje gemaakt..
 Je kunt deze half dolls als naaigereitje gebruiken..
 Je naaldjes erin prikken en je schaartje aan het lint hangen..
 Het voorste naaigereitje heb ik beschreven in mijn boek
Marijke's mooie Mijmeringen
In het boek kun je ook het patroon vinden hoe je zo'n schattig
naaigerijtje zelf kunt maken...
Het boek kun je nog steeds bij mij bestellen...
 Het lijkt toch net een oud naaigereitje?
 En toch heb ik haar vorig jaar pas gemaakt...
 Van Mia een heel lief vriendinnetje kreeg ik een mal opgestuurd
om zelf deze Marie-Antoinette schoentjes te maken...
Nogmaals bedankt lieve Mia...je hebt me echt heel blij gemaakt.
 En hier heb ik ook een naaigereitje van gemaakt...
 Het rozetje op het schoentje heb ik van kreukellint gemaakt..
 En bovenop het rozetje naaide ik nog wat pareltjes..
 Ik weet zeker dat Marie ook zulke beeldige schoentjes droeg..
De schoentjes kun je vinden in mijn shopje 
 En deze half doll is van ongeveer 1930
Haar kapseltje is supermooi...
 Ik heb van dit mooie dame ook een Marie-Antoinette gemaakt..
 Met een mooie rok van antiek kant..
 Haar onderjurk is van hele oude stof gemaakt..
Wat een voorrecht is het om met oude materialen te mogen werken..
 Twee mooie dames met hoge pruikjes..

 En een blauwe half doll...met een mooie
blauwe rok en kant..
 Wat een zuinig mondje heeft ze hahaha..
 En roze roosjes mogen er natuurlijk niet aan ontbreken..
 En deze moet dus nog een rokje krijgen..
Wat heeft ze een mooi gezichtje he?
 De volgende keer krijg je een mooi Marie-Antoinette rokje..
 Ja en ik kan het niet nalaten om jullie de tante van 
Marie-Antoinette nog eens te laten zien...
 De frivole dame is dol op een glaasje sherry...
kijk maar eens naar haar getuite lipjes hahaha..
 En ijdel is ze ook nog op haar oude dag, kijk ze heeft
een spiegel bij zich, om te kijken of haar kapsel nog goed zit..
 Deze heerlijke tante is een theemuts...
Dit lijstje met Marie-Antoinette kwam ik zomaar tegen in de
kringloopwinkel...een Marie op zijde geschilderd..ik vindt haar zo mooi!
Zo blogsisters dit was het weer...bedankt voor het kijken en tot
de volgende keer!