zondag 26 januari 2014

Een klokje van kant...

Hallo lieve lezers,

Deze post gaat over babymuis Lila...
Zij kan de slaap niet vatten..
En dat terwijl ze een heerlijk bedje heeft
in een klokje van kant!
Ik maakte een klokje van kant...
En ik maakte ook een lekker zacht kussentje zodat
baby muis lekker kan liggen...
Ohhh...kleine muis kan echt niet slapen.
Ze klimt al uit haar klokje...als dat
maar goed gaat...!
Ze heeft een klein trappelzakje aan, en toch lukt het
om uit haar klokje te klimmen...
Ondeugend kijkend zit ze te kijken hihi..
Dit is grote zus Lana Jane...ze zucht...pfff...slaapt
ze nu nog niet...!
Lief klein zusje...je moet toch echt slapen kleine lieverd..
En dit is Magda, de oudste zus van het stel...
Ze zegt, ga jij nu maar een keer naar het kleine
ding kijken Lana Jane...ik ben net al geweest!
Ons lief zusje wil misschien nog een warm flesje melk...
Ze pakt babymuis, en zegt haar...kind ga toch eens slapen...
Of misschien nog een schoon luiertje...
 Kleine muis pakt haar grote zus steviger vast....
Kom kleine guit, ik stop je lekker in je klokje
en dan moet je echt gaan slapen hoor..
Lief zusje ik zing nog een liedje en dan
ga je lekker slapen...
Terwijl ze zingt, ziet ze de oogjes al langzaam
dicht gaan van kleine Lila..
Zachtjes sluipt grote zus de kamer uit...
Jemig zegt Lana Jane...tegen Magda...het duurde dit keer wel lang
 eer dat Lila ging slapen...maar volgens
mij slaapt ze nu wel...
Mooie lieve muizenzussen...ze zorgen
zo goed voor hun kleine babyzus..
Straks gaan ze nog even bij hun zusje kijken,
ze zijn stapeldol op dit lief klein muizenzusje..
Ik vind het zo heerlijk om van deze verhaaltjes
te verzinnen...een beetje fantasie...eigenlijk
een beetje spelen...
Het kind in mij is nog steeds gebleven...
En dit mag en koester ik..
Fijne zondagavond nog...en voor later
slaap lekker en droom maar zoete dromen...
Liefs,
Marijke