donderdag 28 januari 2016

Work in progress...


Goedemorgen lieve mensen,

Ja ik kan met een volle JA zeggen dat
ik gek ben van boetseren...
Dit is na al die jaren nog steeds mijn grote passie...!
Boetseren waar het eens mee begon...
Het blijft nog steeds zo spannend om uit een hompje klei
een wonderbaarlijk schepseltje te maken...
Voel me zo gelukkig...en totaal relaxed als
ik aan het boetseren ben..lekker met een muziekje
op de achtergrond, en mijn handen doen het werk...
Als ik boetseer lijkt de tijd stil te staan,
en ik geniet alleen maar...
Onder mijn vingers worden de meest wonderbaarlijke
schepseltjes geboren...
Als het ene schepseltje de oven in gaat, boetseer ik
vervolgens aan een volgend kopje...en zo wissel ik af..
En ja muizen maken is en blijft geweldig,
vaak zijn mijn muizen vol levenslust en blijdschap,
waarschijnlijk is dit een afspiegeling van mijn ziel...
Ik gebruik alleen een spatel, een aardappelschilmesje
en een satéprikker, en zo ontstaat uit een hompje
klei zomaar een lief wezentje...
Ja ik kan gerust zeggen dat boetseren altijd mijn grote
passie is en  zal blijven...
Voel me gezegend dat mijn vingers zoveel mooie 
wezentjes maken..
Boetseren maakt mijn ziel zo blij, en maakt me
krachtig.
En het mooiste van dit alles is, dat mijn schepseltjes
zoveel andere mensen ook blij maken!
Dit was het weer...
Tot de volgende keer
Liefs
Marijke
XXX